Sunday 14 January 2018

AVATAR SECRET GARDEN,TANJUNG BUNGAH, PULAU PINANG

Avatar Secret Garden adalah taman yang dihiasi lampu-lampu yang berwarna- warni seakan akan di dalam filem avatar. Taman ini merupakan salah satu tempat berbukit di tepi laut yang telah di ubahsuai menjadi taman mini yang di penuhi dengan pokok-pokok yang dihiasi oleh lampu-pampu LED. Lampu-lampu ini akan bertukar warna. Hal ini akan mewujudkan pemandangan yang sangat cantik dan indah berwarna warni.








Mungkin ramai yang masih lagi tidak tahu akan kewujudan tempat ini. Namun Penang Avatar Secret Garden mempunyai daya tarikah sendiri. Jadi jika ke Pulau Pinang jangan lepaskan peluang untuk merasai sendiri pengembaraan seakan akan di dunia Avatar. Malahan tiada caj dikenakan untuk masuk ke taman ini. Jangan lepaskan peluang baik ini sementara tiket masuk masih lagi percuma.Bagaimana pun anda dikenakan caj parkir sebanyak RM5.00.





Monumen haiwan ini terdapat di bahagian pantai yang berpasir.Sambil menghirup udara segar pantai anda boleh beraksi bersama monumen monumen indah ini yang berskala besar.





Berhati hati menaiki tangga menghala ke bukit walaupun disediakan lampu kecil menghiasi tangga tersebut.

 Koleksi lampu berbentuk bunga tulip


Disediakan juga menara tinjau berwarna warni dapat menarik perhatian pengunjung dari jauh lagi.

2 comments:

  1. Mmm...lain kali pi peneng bolehlah masuk melawat.

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya nak sampai ke sini kami terpaksa melalui tokong cina dan parkir tak jauh dari situ

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...