Wednesday 1 January 2014

GUA TEMPURUNG GOPENG, PERAK

Gua Tempurung terletak di Batu 16 1/2 Jalan Kampar, Gopeng Perak. Ia dikatakan salah satu gua batu kapur yang menarik di Semenanjung Malaysia. Di sini kita boleh mengadakan aktiviti merentasi sungai bawah tanah, flying fox selain menikmati pemandangan indah di dalam gua. 


 Jalan raya menuju ke Gua Tempurung

 Lihatlah gunung yang diselaputi awan


Hutan dara masih kekal dan belum tercemar oleh aktiviti manusia.

Untuk memasuki gua ini anda perlu membeli tiket RM6.00 untuk dewasa dan RM2.50 bagi kanak-kanak.Warga emas pula (60 tahun ke atas) hanya RM3.00.

Lalua ke gua

 Pemandangan gua dari luar

 Laluan ke dalam gua yang diterangi lampu




 Kejadian stalaktit dan stalagmit terdapat di sini

 Lelangit gua


Stalagtit dan stalagmit

 Berhati-hati ketika menaiki dan menuruni tangga kerana terdapat laluan yang berair dan licin.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...